www.fiatritmo.nl forum index www.fiatritmo.nl
dé ontmoetingsplaats voor Ritmo liefhebbers

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

[WIP] Fiat Ritmo 130TC Abarth (VEEL FOTO'S)

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.fiatritmo.nl forum index -> 130 TC Abarth
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jacco

BerichtGeplaatst: di jul 24, 2012 12:11 am    Onderwerp: [WIP] Fiat Ritmo 130TC Abarth (VEEL FOTO'S) Reageer met quote

Goeienavond mensen!

Ik zou altijd nog op het forum een topic omhoog gooien, met als onderwerp, de bouw en restauratie van mijn eigen Abarth!

Ben er nu al een tijdje mee bezig, samen met m'n vader en m'n broertje, en we gaan de goeie kant op!

De carrosserie is eigenlijk gereed om gespoten te worden, deze wordt mooi donkerantraciet, metallic natuurlijk.
Ik ben de laatste tijd veel bezig geweest met schoonmaken van dingen, zoals de ophanging, en dat dan in de antiroest zetten, met een mooi laagje verf eroverheen.

Vandaag het hele motorblok en de versnellingsbak van elkaar gescheiden, de cilinderkop van het onderblok ontvriend, zodat deze 2 samen naar de revisie kunnen! Die zien we dan over 3 weekjes wel weer terug!

In de tussentijd kan ik mooi de rest van de ophanging, remmerij, en de overige motoronderdelen gaan ontroesten, verfen met anti roest, en zodra dat allemaal gedaan is, en de motor terug is, kan die gespoten worden. Het onderblok en de cilinderkop worden antraciet, en de kleppendeksels en opvallende onderdelen waarvan ik denk dat het wel leuk lijkt, worden rood

Velgen en banden heb ik al uitgezocht en besteld, dus als het goed is komt dat ook vrij vlot erachteraan!
Allemaal nog wat leuke Abarth stickers, en andere ongein gehaald, en moet nog om een fatsoenlijke uitlaat gaan kijken. Helaas heb óók ik geen geldbomen achterhuis staan, of dat de flapjes op m'n rug groeien, dus alles gaat geleidelijk aan.

Verwacht ook niet dat ik de auto binnen een maand af heb, ik wil alles tiptop in orde hebben, zodat het tenminste ergens op lijkt. Als je toch vanaf de grond af aan een auto opnieuw bouwt, kan je evengoed alles goed doen!

Ik heb een enorme berg foto´s, ik zal maar niet één voor één die foto's op het forum plaatsen, vandaar dat ik een mooi albumpje daarvoor gemaakt heb!

http://imageshack.us/g/688/imag0104og.jpg/

Net even iets vriendelijker voor het forum, dan 1200 foto's op 1 topic zetten:)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Harry
Site Admin

BerichtGeplaatst: wo jul 25, 2012 9:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi project Jacco! ik zeg goed bezig! ene samen met een X1/9, voor wie wordt die ? komt daar ook een 130tc motor in ?
Jacco

BerichtGeplaatst: wo jul 25, 2012 11:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Harry schreef:
Mooi project Jacco! ik zeg goed bezig! ene samen met een X1/9, voor wie wordt die ? komt daar ook een 130tc motor in ?

Hey Harry! Ja toch? Ik zal morgen alles in de antiroest zetten, en verder met alle onderdelen schoonmaken en dergelijke, alles wordt tiptop!

Nou, die is van Mient, en die gaat straks de dragracerij in als het goed is. We zijn nog aan het tobben wat voor motor erin komt..

De keuze is een 1.6 HF turbo, een 2.0 uit een Abarth of een 2.0 Integrale 8V.

Moeilijk moeilijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Harry
Site Admin

BerichtGeplaatst: do jul 26, 2012 8:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Aha, dat dacht ik eigenlijk wel dat de X daar voor is ! de integrale heeft de meeste pk's dus ?! ik hier ook nog een 1.6 hf ie turbo staan : http://www.fiatritmo.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=636 130.000km. 250 euro. is het wat voor jullie?
Jacco

BerichtGeplaatst: zo jul 29, 2012 1:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Harry schreef:
Aha, dat dacht ik eigenlijk wel dat de X daar voor is ! de integrale heeft de meeste pk's dus ?! ik hier ook nog een 1.6 hf ie turbo staan : http://www.fiatritmo.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=636 130.000km. 250 euro. is het wat voor jullie?

Haha ja verassend he?
Ja lijkt mij ook, maar probeer ook maar eens zo'n blok fatsoenlijk in een X1/9 te krijgen?

Ach, we hebben nog een rollend karkas staan, daar gaan we wat mee testen, kijken wat het beste werkt!

Ik zal die HF Turbo even omhoog gooien!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.fiatritmo.nl forum index -> 130 TC Abarth Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: