| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Idranor

|
Geplaatst: ma jul 31, 2006 11:01 pm Onderwerp: Mijn cabrio |
|
|
Dit ben ik met mijn Bertone Ritmo 85Super!
 _________________ Ritmo 60CL (2x)
Bertone 85S serie I
Peugeot 305 GTX (daily drive)
Laatst aangepast door Idranor op ma aug 14, 2006 12:49 am, in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
 |
mario

|
Geplaatst: di aug 01, 2006 11:58 am Onderwerp: |
|
|
hierbij mijn 85s
 _________________ ook fiat-liefhebber...... |
|
| Naar boven |
|
 |
Idranor

|
Geplaatst: za aug 12, 2006 12:15 am Onderwerp: |
|
|
Ook een mooie wagen mario! Ik heb m al diverse keren IRL mogen aanschouwen en hij is prachtig, zwart staat m goed! Die velgen zijn me echter nog niet eerder opgevallen, wat zijn dat voor velgen? Overigens hebben we hier op die twee foto's vermoedelijk zo'n 25% van alle Nederlandse 1e serie cabrio's al te pakken!  _________________ Ritmo 60CL (2x)
Bertone 85S serie I
Peugeot 305 GTX (daily drive) |
|
| Naar boven |
|
 |
mario

|
Geplaatst: zo aug 13, 2006 4:17 pm Onderwerp: |
|
|
die velgen zijn van het merk ruote o.z. 51/2j x 14 et 37, en komen bij degene vandaan waar ik ook de ritmo gekocht heb (reesritmo). _________________ ook fiat-liefhebber...... |
|
| Naar boven |
|
 |
Idranor

|
Geplaatst: ma aug 14, 2006 12:48 am Onderwerp: |
|
|
Ze staan m echt goed. Bij het diepzwarte van de velgen lijkt de carroserie donkerblauw, fraai! _________________ Ritmo 60CL (2x)
Bertone 85S serie I
|
| Naar boven |
|
 |
Toors

|
Geplaatst: wo aug 23, 2006 11:48 am Onderwerp: Mijn Bertone cabrio |
|
|
Hallo allemaal!
Ik ben sinds kort in het (trotse) bezit van een Ritmo bertone 85s cabrio uit '84 (78.000km) en ben de derde eigenaar, mijn vader was de tweede, de eerste was er na al negen maanden op uitgekeken (!), je kan dus zeggen dat ik de tweede eigenaar ben.
Nu heb ik een probleem: de auto heeft altijd binnen gestaan, maar het afgelopen jaar heeft hij buiten gestaan, waardoor de (originele) kap het zwaar te voorduren heeft gehad. eigenlijk is deze gewoon op.
gelet op jullie foto's van jullie mooie 1e serie-bertone's ga ik ervan uit dat de kappen wel een keer vervangen zijn.
Mijn vraag is daarom ook de volgende:
Waar kan ik een nieuwe kap halen/ laten maken, en van hoeveel miljoen moet je dan bereid zijn afscheid te nemen?
Mochten jullie foto's willen, zeg dit dan even, dan stuur ik het een en ander op, ik heb geen site waar iets opstaat...
Nog 1 dingetje: onder de linker en rechter achterruit begint hij ook al een beetje te roesten. Wat kan ik daar aan doen? |
|
| Naar boven |
|
 |
Idranor

|
Geplaatst: ma aug 28, 2006 11:02 pm Onderwerp: |
|
|
Leuke cabrio! Zo eentje heb ik ook even gehad, een grijze serie II cabrio uit 1983. Die was bij aanschaf echter al te rot om op te knappen, helaas. De onderdelen zullen voortleven in het Gele Gevaar!
Van die roest heb ik ook wat beginnend last. Ben benieuwd wat de anderen zeggen hieraan te doen want ik weet het ook niet precies. Maar het is/blijft niet oppervlakkig dus houd het in de gaten!
Gezien de staat zou mijn kap best eens vervangen kunnen zijn maar ik weet het niet zeker, evenmin als de vorige eigenaar. Maar ik heb wel gehoord dat je voor vervanging van de kap aan zo'n 1000 Euro moet denken. Er zijn er hier die meer weten, kom op met de reacties mannen!
Zet je je auto trouwens nooit droog in de zomer? Onder een zeiltje/autopyama? En in de winter? Wel zuinig zijn op je cabrio hoor! _________________ Ritmo 60CL (2x)
Bertone 85S serie I
|
| Naar boven |
|
 |
Toors

|
Geplaatst: ma aug 28, 2006 11:57 pm Onderwerp: |
|
|
Deze is gelukkig niet te rot om op te knappen, de carroserie (op twee oppervlakkige roestplekjes na) en de motor zijn 98%, dus z.g.a.n.
Wat betreft de kap; ik heb een beetje rond gekeken, en het enige dat ik kon vinden wat in de buurt van een prijsindicatie kwam was: een nieuwe kap voor een Golf van vergelijkbare leeftijd... 650 pleuro, maar dan alleen de buitenkap, geen binnenhemel. Misschien dat er hier nog wat experts rondsurfen die meer weten (of ervaring hebben)...
b.t.w.: Idranor, jij hebt er ook zo 1 gehad? Heb je heeeeeel misschien de kap daarvan nog (je zei nl. dat je hem gebruikte voor onderdelen)?
De auto staat nu weer droog, nu ik hem overgenomen heb.
Hij heeft alleen afgelopen jaar niet droog gestaan. Hij heeft toen het hele jaar bij een dealer gestaan die er geen ruimte voor had binnen...
daarbij komt ook nog dat de rechter achterrits open gestaan heeft.
greetz |
|
| Naar boven |
|
 |
Idranor

|
Geplaatst: di aug 29, 2006 1:17 pm Onderwerp: |
|
|
De kap heb ik niet bewaard, die was niet zo best meer. De ritsen waren beiden kapot en de kap in zn geheel zag er niet zo mooi meer uit. In de hemel hadden muizen genesteld. Heel misschien staat die wagen nog op de sloop waar harry m heengebracht heeft, dan kun je nog even kijken. Zal ergens in de buurt van Anna Paulowna zijn.
Wel apart dat je vader de vorige eigenaar was maar dat de wagen in de tussentijd buiten heeft6 gestaan bij een dealer! En dat er een rits heeft opengestaan is niet zo fijn, ze kunnen ernstig roesten in de kofferbak en bij de achterlichten!  _________________ Ritmo 60CL (2x)
Bertone 85S serie I
|
| Naar boven |
|
 |
Harry Site Admin

|
Geplaatst: di aug 29, 2006 5:02 pm Onderwerp: |
|
|
De auto is nog dezelfde dag dat ik hem wegbracht afgevoerd naar de schreder ik heb ook de cabrio mannen van de club een mail gestuurd maar die hadden er ook geen 1 meer misschien dat rene er nog 1 heb,ik ga hem nu mailen. PS een cabrio heb toch geen kap nodig je rij alleen met mooi weer,OPEN dus  _________________ www.fiat-ritmo.4t.com |
|
| Naar boven |
|
 |
Harry Site Admin

|
Geplaatst: di aug 29, 2006 8:08 pm Onderwerp: |
|
|
Antwoord van rené: ik heb geen kappen meer. _________________ www.fiat-ritmo.4t.com |
|
| Naar boven |
|
 |
mario

|
Geplaatst: di feb 27, 2007 12:12 am Onderwerp: |
|
|
tja, ik heb er maar weer een cabrio bijgekocht, een derde serie deze keer. er zit wel heel veel werk aan, maar hij is niet rot! de bedoeling is dat een nichtje van ons er mee gaat rijden als ze (ooit) haar rijbewijs haalt. ze is er nog niet mee begonnen dus ik heb nog ff de tijd... _________________ ook fiat-liefhebber...... |
|
| Naar boven |
|
 |
yazou
|
Geplaatst: zo nov 23, 2008 2:23 pm Onderwerp: |
|
|
hallo
is ik ben stijn ben sinds mijn 18 in het bezit van een ritmo cabrio
heb deze volledig gespoten en nieuw dak op laten plaatsen
heb hem cadeau gedaan aan mijn vriendin die heeft er 4 jaar mee gereden daarna heeft hij bij haar ouders in de garage gestaan tot
april 2008 toen werd hij oldtimer en hebben we hem meteen laten keuren en als oldtimer ingeschreven
heb enkele jaren gelden nog 1 bijgekocht voor afbraak die heb ik volledig gedemonteerd en ga volgend jaar de motor volledig reviseren want die van de witte is helemaal versleten en rateld fel
het enige wat ik nog zoek is eigenlijk de voorbumper met mistlampen
heb er nog 1 liggen maar toen ik de auto kocht was het een ongeval wagen bumper is dus flink geplooid
 _________________ oldtimers en dobermann |
|
| Naar boven |
|
 |
cabrianne

|
Geplaatst: wo mrt 17, 2010 8:16 pm Onderwerp: |
|
|
Nou hier is ie dan de Cabrio waar ik in rondrace
ik rijd er nu ongeveer een maandje in denk (mischien iets langer)
het is een heerlijk autotje en vooral nu het ZOMER wordt ga ik heerlijk zonder dak rond toeren.
heb ik lang op moeten wachten maar eindelijk is het zover
(Mooi opgepoetst)
(me zusje aan het poetsen) _________________ Raced in een Fiat Ritmo Bertone Cabrio 85S uit het jaar 1983 |
|
| Naar boven |
|
 |
|