www.fiatritmo.nl forum index www.fiatritmo.nl
dé ontmoetingsplaats voor Ritmo liefhebbers

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

geen voeding aan benziene pomp

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.fiatritmo.nl forum index -> Techniek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
fabriz

BerichtGeplaatst: wo sep 17, 2008 11:24 pm    Onderwerp: geen voeding aan benziene pomp Reageer met quote

dag
zou er iemand zijn dat mij kan helpen.
krijg geen voeding op zwart groene kabel (gemeten aan relais)dat naar de benzienepomp gaat .

als ik de pomp rechtstreeks aansluit dwz om de ralais heen dan gaat de pomp maar deze slaat niet af als de druk hoog genoeg is waardoor de motor verzuipt en er benziene uit de carburators komt.

wat doet de benzienpomp afslaan als de druk hoog genoeg is?

vriendelijke groeten Fabriz.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam
Harry
Site Admin

BerichtGeplaatst: do sep 18, 2008 7:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien een ander relais [nieuw] proberen. en als de motor stationair draait moet het teveel aan brandstof via de retour leiding terug de tank in gaan,deze zit met een T stuk aan de druk [vul] leiding bij de carb. en als de vlotterkamers vol zitten moet de vlotternaald de vul opening afsluiten. Het is ook zo dat het systeem met de oliedruk sensor en lampje te maken heeft. als het oliedruk lampje uit is gaat de beziene pomp pas draaien,dan krijgt hij stroom. dus kijk dit ook na[lampje/sensor en draad]. test het door het contact aan te zetten en bij de olie sensor de draad los trekken,dan moet de pomp gaan draaien. en de originele pomp slaat niet af bij hogere druk,hij pompt constant door. als ik het mis heb hoor ik het graag. succes. Harry.
fabriz

BerichtGeplaatst: do sep 18, 2008 10:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

deze wagen heet twee sensoren 1 zit geloof ik boven op de motor en de andere zit aan de oliefilter als ik het niet mis heb . welke van de twee is het. zit daar toevallig een grijs-zwarte draad op?

nu je het zegt dat verzuipen zou best kunnen doordat misschien een van de vlotters blijft hangen.

bedankt voor uw reactie Harry. Zal u op de hoogte houden.

Groetjes Fabriz.
Naar boven
Harry
Site Admin

BerichtGeplaatst: zo sep 21, 2008 11:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Probeer die bij de olie fliter maar,draad kleur weet ik niet. die andere is voor de koelvloeistof temp. Harry.
fabriz

BerichtGeplaatst: vr nov 14, 2008 1:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Harry

sorry dat ik nu pas reageer je had gelijk heb kabeltje aan oliefilter losgetrokken en alles gaat zoals het moet.
oliedruksensor naar metertje was stuk . auto is een echt kannon.
en deze heeft nogwel een katalysator aangezien deze uit Japan is ingevoerd. ik denk dat ie nog sneller kan nadat de kat er tussenuit gehaald wordt. hohooo ik herbeleef mijn jeugd opnieuw met ditwagentje.

nogmaals bedankt Harry.

Mvg Fabriz.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.fiatritmo.nl forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: